Erzurum Valisi Mustafa Çiftçi 112 Acil Çağrı Merkezini Ziyaret Etti
Erzurum Valisi Mustafa Çiftçi, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü’nü ziyaret etti. Vali Yardımcısı Ahmet Özdemir ve 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Vedat Ağbayır tarafından karşılanan Vali Çiftçi, ilk olarak Müdür Ağbayır’dan Çağrı Merkezinde yürütülen çalışmalarla ilgili kapsamlı bilgi aldı.
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Ağbayır sunumunda şunları söyledi; İlimizdeki tüm acil çağrı ihbarlarının toplandığı Erzurum 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü’nde, davet alıcıları ve davetiye ileticileri de dahil olmak üzere farklı kurumlardan 128 çalışanla hizmet verdiklerini söyledi.
Merkez Müdürü Ağbayır, şunları söyledi: “7 Kasım 2018 tarihi itibarıyla Polis, Jandarma, Sağlık, İtfaiye, Orman ve AFAD 112 Acil Çağrı sistemine entegre edilmeye başlandı ve 2021 yılında tamamlanan entegrasyon süreciyle bu kurumlara yapılan tüm bildirimler de yapılmaya başlandı. 112 hattından cevap verildi.Bu konuyla ilgili olarak “Vatandaşlarımızı bilgilendirmek amacıyla afiş ve broşürler hazırlandı. Kamu spotları yayınlandı.”
Yüzyılın felaketinde kritik bir görev üstlendi
6 Şubat 2023’te Kahramanmaraş merkezli meydana gelen depremde Erzurum Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi’nin önemli görevler üstlendiğini belirten Merkez Müdürü Ağbayır, şöyle konuştu: “Depremden etkilenen 11 ilimizdeki 112 Acil Çağrı Merkezimizde meydana gelen hasarlar nedeniyle, sistemlerinde yaşanan sorunlar ve davetiye sayısının fazlalığı, deprem bölgesinden gelen davetlerin diğer illerimizde olduğu gibi ilimizde de 112 Acil Çağrı Merkezi’ne ulaştığı, 112 Acil Çağrı Merkezi aracılığıyla ise 45 bin civarında davet alındığı belirtildi. sistemi ve AFAD Acil Mobil Uygulaması üzerinden İçişleri Bakanlığı Acil Çağrı Hizmetleri Daire Başkanlığı’na raporlandı.Ayrıca depremin üçüncü gününde Erzurum 112 Acil Çağrı Merkezi’nden de kişiler görevlendirildi.4 personel 15 gün görev yaptı. Adıyaman’da kurulan taşınabilir davet merkezinde.
2023’te 803 bin 620 davetiye alındı
Merkez Müdürü Ağbayır, Erzurum 112 Acil Çağrı Merkezi’ne 2023 yılında 803 bin 620 çağrı geldiğini, bu çağrıların 420 bin 323’ünün (yüzde 53,31); Acil Sağlık, Emniyet, İtfaiye, Orman, AFAD Müdürlüğü ve İl Jandarma Komutanlığı’na gerçek davetiye olarak aktarıldığını, geri kalan davetiyelerin yüzde 22,87’sinin sahte, yüzde 24,82’sinin ise duyuru sonrası kapatılan davetiyeler olduğunu belirtti.
Ağbayır, 2023 verilerine göre çağrı cevaplama süresinin 1,78 saniye olduğunu belirterek, bu oranın 1,99 saniye olan Türkiye ortalamasının altında olduğuna dikkat çekti.
Sunumun ardından Davet Merkezi, Kriz Merkezi, Güvenlik Acil Durumlara Uyum Merkezi (GAMER) ve kamera izleme odalarında incelemelerde bulunan Vali Çiftçi, merkez çalışanlarına başarılar diledi. – ERZURUM