Manhattan trafik sıkışıklığı fiyatlandırması transit ajansı tarafından askıya alındı
Metropolitan Ulaşım İdaresi (MTA), Manhattan’da 30 Haziran’da başlaması planlanan trafik sıkışıklığı ücretlendirmesi uygulamasını süresiz olarak erteleme kararı aldı. Bugün alınan bu karar, yüksek enflasyonun etkileri ve ücretlendirmenin yolcular ve turistler üzerinde yaratabileceği potansiyel caydırıcılıkla ilgili endişelerini dile getiren New York Valisi Kathy Hochul’un direktifleri doğrultusunda alındı.
Trafik sıkışıklığı ücretlendirme planı, Manhattan’da 60. Caddenin güneyinde seyreden araçlardan gündüz saatlerinde 15 dolar geçiş ücreti alınması şeklinde tasarlanmıştı. Amaç trafiği %17 oranında azaltmak, hava kalitesini iyileştirmek ve toplu taşıma kullanımında %1 ila %2 oranında bir artışı teşvik etmekti. Ayrıca yıllık 1 milyar ila 1,5 milyar dolar arasında gelir elde edilmesi ve bunun da transit iyileştirmeler için 15 milyar dolarlık borç finansmanını desteklemesi bekleniyordu.
Programın askıya alınmasıyla birlikte MTA şu anda önemli mali zorluklarla karşı karşıya. New York Eyaleti Komptrolörü Thomas DiNapoli Salı günü yaptığı açıklamada, MTA’nın 55.4 milyar dolarlık transit sermaye planının, kaybedilen trafik sıkışıklığı fiyatlandırma fonlarını telafi etmek için tahmini 17 milyar dolarlık bir azalma gerektireceğini bildirdi.
Sonuç olarak, MTA şimdiden sözleşmeleri iptal etti ve önemli bir metro genişletmesi de dahil olmak üzere kritik projeler üzerindeki çalışmaları durdurdu. MTA yönetim kuruluna 16.5 milyar dolarlık sermaye projesinin ertelenmesi gerektiği ve bunun da İkinci Cadde Metrosu’nun uzatılması ve eski sinyal sistemleri ile tren vagonlarının yenilenmesi gibi önemli girişimleri etkileyeceği bildirildi.
Amerika Birleşik Devletleri’nde türünün ilk örneği olan trafik sıkışıklığı fiyatlandırma girişimi, New York’un ülkedeki en kötü trafik sıkışıklığını yönetmek üzere 2019 yılında eyalet kanun koyucuları tarafından onaylanmıştı. Programın 2021 yılında başlaması öngörülüyordu ancak Başkan Donald Trump yönetimindeki federal hükümet tarafından herhangi bir adım atılmadı.
MTA’nın kararı federal hibe fonlarını da riske atabilir ve şehrin Manhattan’ın Merkezi İş Bölgesi’ne her gün giren ve saatte yaklaşık 7 mil ortalama seyahat hızına katkıda bulunan 900.000’den fazla aracı kontrol etme çabalarını etkileyebilir. Benzer bir trafik sıkışıklığı ücretini 2003 yılında uygulamaya koyan Londra, bu tür trafik yönetimi stratejileri için emsal olarak gösterilmektedir.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.